Quick Sign In:  

Forum: Greek Forum

Topic: Μέτρημα bpm - Page: 1
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Το θέμα που ανοίγω είναι ακόμα υπό έρευνα το ψάχνω ακόμα γιαυτό ότι γράψω είναι στο περίπου...

Ξεκίνησα μια κουβέντα με έναν γνωστό μου dj και αυτός μου εξήγησε για τον ρυθμό της μουσικής 2/4 4/4 9/8 κτλ ότι παίζει μεγάλο ρόλο στο σωστό μέτρια των bpm... μου είπε ότι τα προγράμματα όλα όχι μόνο το vdj ξέρει να μετράει με 2/4 και 4/4 ...δεν ξέρει να μετράει 3/4, 5/8 κτλ... χάνει μου είπε στο μέτρημα κατά ένα χτύπημα την φορα ...εδώ στην Ελλάδα επειδή έχουμε πολλούς μπερδεμενους ρυθμούς όπως πχ καρσιλαμαδες που είναι πολύ δύσκολοι στο μέτρια ....

Έχω παρατηρήσει ότι πολλά τραγούδια τα βγάζει 180 bpm πχ κάποια rock & roll και ελληνικά και ξένα... και δεν ξέρω αν είναι 180 η 90 το σωστό... και πολλά άλλα τραγούδια αν πρέπει να τα κάνω /2 η ×2...
Και πρόσεξα ότι ορισμένα τραγούδια που δεν θυμάμαι τώρα... ενώ τα κάνω πχ 65 bom ,τα βάζω με ένα άλλο τραγούδι 65 bom και έχοντας ενεργό το sinc μου πάει το ένα από τα δυο τραγούδια πχ +15 η -15 και καταλαβαίνω ότι κάτι δεν πάει καλά.
Μου είπε να μελετήσω στα τραγούδια τους ρυθμούς πιο ειναι 2/4 ,4/4 ,2/8 ,4/8 ,9/8 κτλ κάτι που κάνω, λόγο ότι κάποτε έπαιζα και μπουζούκι .. και ότι αυτό θα με βοηθήσει να μετράω καλλίτερα τα bpm..

Τι είναι σωστό και τι λάθος στο μέτρημα των bpm?
 

Posted Mon 19 Feb 24 @ 1:44 am
Αν δεν καταλαβαίνεις την δομή των κομματιών, δεν παίζει κανένα ρόλο το μέτρημα των BPM.
Δεν θα μπορέσεις σχεδόν ποτέ να μιξαρεις σωστά odd time signatures (π.χ 3/4 ή 9/8) με even (2/4, 4/4 κτλ)
Όχι ότι είναι αδύνατο, αλλά είναι δύσκολο αν δεν καταλαβαίνεις πως λειτουργούν αυτά τα νούμερα.

Όσον αφορά τα BPM αυτά καθαυτά:
Στα προγράμματα Dj είναι απλά μια ένδειξη "ταχύτητας"
Ενώ στην μουσική θεωρία τα 60 BMP σε 2/4 είναι διαφορετικό πράγμα από τα 120 BPM σε 4/4 στην δική μας χρήση είναι το ίδιο.
Το πρόγραμμα θα υπολογίσει τα πάντα σαν 4/4 και θα σου τα δώσει και τα δύο στα 120 BPM.
Απλά αν μιξάρεις 2/4 με 4/4 θα πρέπει να προσέξεις στην μίξη σου το phrasing.

Και για να σε διευκολύνω:
Στη μουσική υπογραφή (music signature) το πάνω νούμερο σημαίνει πόσες "νότες" υπάρχουν σε ένα μέτρο.
Το κάτω νούμερο δείχνει τι νότες φτιάχνουν ένα μέτρο (π.χ το 4 σημαίνει 4ου)
Στο VirtualDj μόνο το πάνω μέρος ενός time signature θα είχε νόημα να αλλάξει.
Το VirtualDj σου κάνει πιο έντονη μια γραμμή κάθε 4 beat γιατί έχει fix το πάνω μέρος σαν 4.
Για 3/4 η 3/8 αυτή η γραμμή θα έπρεπε να είναι πιο έντονη κάθε 3 beat ενώ για 9/8 κάθε 9 beat.
Το κάτω μέρος είναι "αδιάφορο" για την δική μας χρήση.
 

Posted Mon 19 Feb 24 @ 9:38 am
Είμαι και εγώ ένας από αυτούς που έχουν μεσάνυχτα από μουσική θεωρία. Τα βασικά τα καταλαβαίνω ή τα ψυχανεμίζομαι, αλλά σε όποια κομμάτια έχουν "περίεργη" δομή, κινούμαι με το αυτί και με το ένστικτο. Θα ήθελα να μάθω κάτι παραπάνω άλλα δεν ξέρω καν με τι λέξεις κλειδιά να το ψάξω το θέμα. Αν έχετε κάτι να προτείνετε για να διαβάσω ή να δω, θα σας ήμουν ευγνώμον.
 

Posted Mon 19 Feb 24 @ 12:41 pm
lakis69PRO InfinityMember since 2011
PhantomDeejay wrote :
Αν δεν καταλαβαίνεις την δομή των κομματιών, δεν παίζει κανένα ρόλο το μέτρημα των BPM.
Δεν θα μπορέσεις σχεδόν ποτέ να μιξαρεις σωστά odd time signatures (π.χ 3/4 ή 9/8) με even (2/4, 4/4 κτλ)
Όχι ότι είναι αδύνατο, αλλά είναι δύσκολο αν δεν καταλαβαίνεις πως λειτουργούν αυτά τα νούμερα.

Όσον αφορά τα BPM αυτά καθαυτά:
Στα προγράμματα Dj είναι απλά μια ένδειξη "ταχύτητας"
Ενώ στην μουσική θεωρία τα 60 BMP σε 2/4 είναι διαφορετικό πράγμα από τα 120 BPM σε 4/4 στην δική μας χρήση είναι το ίδιο.
Το πρόγραμμα θα υπολογίσει τα πάντα σαν 4/4 και θα σου τα δώσει και τα δύο στα 120 BPM.
Απλά αν μιξάρεις 2/4 με 4/4 θα πρέπει να προσέξεις στην μίξη σου το phrasing.

Και για να σε διευκολύνω:
Στη μουσική υπογραφή (music signature) το πάνω νούμερο σημαίνει πόσες "νότες" υπάρχουν σε ένα μέτρο.
Το κάτω νούμερο δείχνει τι νότες φτιάχνουν ένα μέτρο (π.χ το 4 σημαίνει 4ου)
Στο VirtualDj μόνο το πάνω μέρος ενός time signature θα είχε νόημα να αλλάξει.
Το VirtualDj σου κάνει πιο έντονη μια γραμμή κάθε 4 beat γιατί έχει fix το πάνω μέρος σαν 4.
Για 3/4 η 3/8 αυτή η γραμμή θα έπρεπε να είναι πιο έντονη κάθε 3 beat ενώ για 9/8 κάθε 9 beat.
Το κάτω μέρος είναι "αδιάφορο" για την δική μας χρήση.


Γνωρίζω από ρυθμούς... μάθε να μπουζούκι 4 χρόνια αλλά μετά οηγα φαντάρος 1.5 χρόνο και ξέχασα ότι ήξερα ... ο αδερφός μου είναι μουσικός αρμόνιο, πιάνο συνθεσizer... αλλα ... δεν είχα συνειδητοποίηση ότι αυτό παίζει ρόλο bpm στο πρόγραμμα το είχα δεδομένο ότι κάνει μία μέτρηση ένα νούμερο και okay αυτό είναι... και προχθές που μιλούσα με έναν φίλο αυτός μου έδωσε να καταλάβω ότι παίζει ρόλο γιαυτό και άνοιξα αυτήν την κουβέντα για να συνειδητοποιήσω τον τρόπο όπου μετράει το πρόγραμμα... στην αρχή όταν μου είπε για τους ρυθμούς, νόμιζα ότι εννοούσε να καταλάβω το είδος του τραγουδιού και τον κεω τι ρόλο παίζει αυτό? Τότε μου εξήγησε ότι είναι για τα bpm και τι ρόλο παίζει ο ρυθμός στο πρόγραμμα... μου άνοιξε δηλαδή τα μάτια! Και τώρα άρχισα να τα βλέπω τα πράγματα με άλλο μάτι
 

Posted Mon 19 Feb 24 @ 3:44 pm
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Νομίζω πως έχω ανοίξει τον ασκόσ του Αιόλου.... μιλουσα τώρα με τον γνωστό μου που μου είπε για τους ρυθμούς και μου λέει ότι τα Ζεϊμπέκικα που το vdj τα δείχνει πχ 125 bpm είναι λάθος... κανονικά είναι μου είπε στα 115 ...με έχει κάψει το μυαλό τώρα... τωρα τι κάνω εγώ κάθομαι και μετράω όλα τα είδη ξανα από την αρχή ένα ένα?

Και μου είπε και κάτι που εγώ το θωρώ λίγο λάθος... αυτός μου είπε τα έχει όλα /2 ακόμα και τα τσιφτετέλια αν το πρόγραμμα τα δείχνει 130 αυτός τα έχει στα 65... και του κεω έτσι είναι λάθος γιατί μια μπαλάντα στα 60 έχει διαφορά μόνο 5 bpm με τα τσιφτετέλια και μου λέει... έτσι όμως μπορείς να μιξάρεις τα πάντα αν ξέρεις να μετράς ρυθμό.
 

Posted Mon 19 Feb 24 @ 5:55 pm
Θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε..

Πρώτον: ΤΙ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ αν το νούμερο είναι 120 ή 100 ή 480;
Να στο πω αλλιώς;
Σε νοιάζει αν το κοντέρ του αυτοκινήτου του φίλου σου που πάτε βόλτα παρέα γράφει 100 (μίλια την ώρα) ή 160 (χιλιόμετρα την ώρα) ;
Όχι. Σε νοιάζει η ταχύτητα σου να είναι ίδια με την δική του.
Τα BPM στον κόσμο των DJ δείχνουν "ταχύτητα" και τίποτα άλλο.
Τα χρησιμοποιούμε για να ταιριάξουμε τις "ταχύτητες" των κομματιών και για τίποτα άλλο.

Αν θέλουμε να γίνουμε τυπολάτρεις, τότε η συζήτηση σηκώνει πολύ νερό.
Τόσο πολύ που χάνει όλο το νόημα.
BPM σημαίνει Beats (χτύποι) Per Minute (ανά λεπτό)
Οπότε το πρόβλημα αυτόματα ανάγεται σε τι εννοούμε "χτύπους"
Αν κάνεις ένα γρήγορο γκάλοπ και ρωτήσεις 10 ανθρώπους, θα πάρεις μάλλον 10 διαφορετικές απαντήσεις.
Η πιο σωστή απάντηση ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΧΡΗΣΗ ΣΑΝ DJs είναι "χτύπους του μετρονόμου" καθώς ο μετρονόμος είναι το μοναδικό στοιχείο που παραμένει σταθερό και "χτυπάει/μετράει" ακόμα και σε "ήσυχα περάσματα" των κομματιών.
Όμως ο μετρονόμος ΔΕΝ γνωρίζει από νότες (αν παίζεις τέταρτα, όγδοα, δέκατα-έκτα κτλ) ούτε αν ένα μέτρο είναι 2 χτύποι του μετρονόμου ή 3 ή 4 ή 9 ή.. 50
Ο μετρονόμος είναι ο "οδηγός ταχύτητας" πάνω στον οποίο ένα μουσικό έργο (μια παρτιτούρα) προσαρμόζει την μουσική υπογραφή (3/4 π.χ.) και όλα τα σύμβολα της μουσικής αναπαράστασης.
Υπό αυτή την έννοια αν βάλεις τον μετρονόμο στα 90 BPM και τον ακολουθήσεις, δεν έχει σημασία αν η μουσική υπογραφή είναι 3/4 ή 4/4.
Το παίξιμο σου σαν μουσικός αλλάζει (γιατί αυτό ορίζει η μουσική υπογραφή) αλλά τα BPM είναι τα ίδια.
Τα προγράμματα DJing λοιπόν για να μετρήσουν BPM προσπαθούν να βρουν "τον μετρονόμο"
Βρίσκουν δηλαδή κάθε πότε χτυπάει ο μετρονόμος και σου δίνουν BPM.
Και στο 99% των περιπτώσεων είναι σωστά (θα συμπεριλάβω στο 99% και τις περιπτώσεις μισού/διπλού BPM που θα εξηγήσω παρακάτω).

Το μόνο "πρόβλημα" που έχουν τα προγράμματα DJ είναι οτι στις κυματομορφές σου τονίζουν κάθε 4ο χτύπο του μετρονόμου, "θεωρώντας" οτι 4 χτύποι είναι ένα μέτρο. Δηλαδή σου ΔΕΙΧΝΟΥΝ τον μετρονόμο (CBG στο VirtualDJ) σαν όλα τα κομμάτια να έχουν αριθμητή 4.
Αυτό είναι απλά μια έξτρα πληροφορία που μπορείς να αγνοήσεις αν θέλεις.
Αν ένα κομμάτι έχει υπογραφή 3/4 τότε στις κυματομορφές η έντονη κουκίδα στο VirtualDJ θα έπρεπε να είναι κάθε 3η γραμμή και όχι κάθε 4η
Επίσης για τα BPM δεν παίζει ρόλο ο παρονομαστής. Οπότε σε ένα κομμάτι είτε είναι 4/4 είτε 4/8, οι έντονες κουκίδες πρέπει να είναι κάθε 4η γραμμή.
Αν πάλι έχεις κομμάτι με υπογραφή 8/8 (ή 8/4) τότε οι έντονες κουκίδες θα έπρεπε να είναι κάθε 8 γραμμές.
Όλα αυτά όμως δεν παίζουν ΚΑΝΕΝΑ ρόλο στο νούμερο των BPM (πόσες φορές έκανε κλικ ο μετρονόμος το λεπτό)
Δεν μετράμε "μέτρα ανά λεπτό" (measures per minute).
Μετράμε χτύπους ανά λεπτό.


Σημείωση:
Όταν αρχίζεις να μαθαίνεις να παίζεις ένα όργανο και οι νότες που παίζεις είναι ακόμα "απλές" τότε μαθαίνεις και τα εξής:
4 νότες τετάρτου μας κάνουν ένα μέτρο σε υπογραφή 4/4
8 νότες όγδοου μας κάνουν ένα μέτρο σε υπογραφή 8/8
Αν παίξουμε 2 φορές τις νότες τετάρτου σε 4/4 (δύο μέτρα) είναι σαν να παίζουμε τις 8 νότες όγδοου σε 8/8 (ένα μέτρο)
Μέχρι εδώ τα πράγματα είναι απλά.
Εκεί που μπερδεύονται στην αρχή όλοι είναι η "ταχύτητα"
Αν παίξουμε και τα δύο "σετ" από νότες ώστε να ακούγονται το ίδιο, τότε στην πράξη έχουμε παίξει τις νότες στα 4/4 με την διπλάσια "ταχύτητα" απ' οτι στα 8/8.
Δηλαδή αν βάλουμε μετρονόμο για να παίξουμε τις νότες στον ίδιο χρόνο τότε ο μετρονόμος στα 4/4 πρέπει να χτυπάει στη διπλή ταχύτητα απ' οτι στα 8/8
Αυτό στην αρχή μπερδεύει πολλούς καθώς θεωρούν οτι όταν αλλάζει η μουσική υπογραφή αλλάζει και η ταχύτητα.
Όμως αυτό είναι λάθος τρόπος σκέψης. Είναι σαν να λέμε ότι αν αλλάξουμε την μονάδα μέτρησης από μίλια ανά ώρα σε χιλιόμετρα ανά ώρα, αλλάζει και η ταχύτητα. Αλλάζει ο αριθμός με τον οποίο μετράμε. Όχι όμως η ταχύτητα.
Κάπως έτσι συμβαίνει και με την μουσική.
Βέβαια όσοι συνεχίζουν την εκμάθηση ενός οργάνου και περνάνε και στα βασικά του να διαβάζουν παρτιτούρες καταλαβαίνουν οτι όλα αυτά (υπογραφές, νότες τετάρτου/ογδόου κτλ) είναι απλά ένας τρόπος για να εκφραστεί στο χαρτί το πως να παίξει ένας μουσικός ένα κομμάτι. Είναι οι οδηγίες χρήσης, και πολλές φορές γράφονται "όπως βολεύει τον καθένα"
Πολλά κλασσικά μουσικά κομμάτια αλλάζουν μουσικές υπογραφές και ταχύτητα αρκετές φορές κατά την διάρκεια τους. Όχι γιατί ο δημιουργός ήταν ιδιότροπος, αλλά γιατί για παράδειγμα δεν έχει νόημα να βάλεις ένα μουσικό να μετράει όγδοα (και πιο γρήγορο μετρονόμο) σε τμήματα που δεν χρειάζεται. Ή και το ανάποδο. Αντί να προσπαθείς να "στριμώξεις" νότες δέκατου έκτου για ένα "γρήγορο σόλο" στο χαρτί, αλλάζεις την υπογραφή από 4/4 σε 8/8 και διπλασιάζεις την ταχύτητα για τα 8 μέτρα του σόλο, και ξαναγυρνάς σε 4/4 αμέσως μετά στην αρχική ταχύτητα.

Δεν θα συνεχίσω γιατί θα χαθεί η μπάλα τελείως. Ελπίζω να γίνεται κατανοητό αυτό που θέλω να πω..

Τέλος όσον αφορά αυτό που είπα παραπάνω για τα μισά/διπλά BPM, να το εξηγήσω εδώ:
Για τα προγράμματα που κάνουν ανάλυση BPM είναι όντως αρκετά δύσκολο να καταλάβουν/ξεχωρίσουν τα μισά/διπλά BPM. Όπως έγραψα και πιο πάνω, το ίδιο αποτέλεσμα (στο αυτί) μπορούμε να έχουμε είτε παίζοντας 2 μέτρα νότες τετάρτου στα 4/4 με μια Α ταχύτητα είτε παίζοντας ένα μέτρο νότες ογδόου στα 8/8 με τη διπλή (Α x 2) ταχύτητα.
Έτσι τα προγράμματα δυσκολεύονται να καταλάβουν τι από τα δύο "ακούνε". Προσπαθούν με διάφορες τεχνικές να μαντέψουν, αλλά χωρίς απόλυτη επιτυχία.
Όμως τα μισά/διπλά BPM διορθώνονται πολύ εύκολα, και στην πράξη δεν επηρεάζουν καν την μίξη και το beat match καθώς το VirtualDJ τουλάχιστον κάνει άνετα sync σε δύο κομμάτια αν το ένα είναι 65 και το άλλο 130 BPM.

Τέλος: Αν την επόμενη φορά που ακούσεις τσιφτετέλι εσύ μπορείς να βάλεις το μετρονόμο στα 60 BPM και να "κουνηθείς/χορέψεις" με το μετρονόμο στα 60 όπως κάνεις πάντα, τότε τα τσιφτετέλια είναι 60 BPM. Αν πάλι κουνιέσαι/χορεύεις όπως χορεύεις πάντα με το μετρονόμο στα 120 τότε είναι 120 BPM
Το ίδιο και με τα ζεϊμπέκικα.. Χτυπάς παλαμάκια; Βάλε τον μετρονόμο να χτυπά παλαμάκια στο ρυθμό, κοίτα τι νούμερο λέει και πολλαπλασίασε το επί 2. Αυτό είναι και το BPM.
Αν αναρωτιέσαι γιατί πολλαπλασιάζουμε τα "παλαμάκια" επί 2.. Θα στο αφήσω σαν άσκηση για το σπίτι! :P

Υ.Γ.:
Μπορείς να βρεις ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΥΣ on line μετρονόμους που υποστηρίζουν και custom time signatures (π.χ. 9/8). Είχα βρει αρκετούς μέσα στις μέρες τις καραντίνας όταν γρατσούνιζα μια παλιά ηλεκτρική κιθάρα. Θα σου πρότεινα λοιπόν να βρεις ένα τέτοιο on line μετρονόμο, να του δώσεις ένα BPM και να δοκιμάσεις τα διαφορετικά time signatures για να καταλάβεις καλύτερα πως λειτουργεί το όλο θέμα.
Επίσης, αν δεν το πρόσεξες, όσο μιλούσα πιο πάνω για μουσικούς και παρτιτούρες, δεν έγραψα πουθενά την λέξη BPM. Και υπάρχει λόγος. Στην κλασσική μουσική η ταχύτητα παιξίματος (tempo) δεν είναι νούμερο, αλλά έκφραση όπως "Αργά", "Πιο γρήγορα", "Γρήγορα" κτλ.
Το BPM σαν όρος είναι μια πολύ πιο καινούργια εφεύρεση και συνήθως δεν χρησιμοποιείται σε κλασσικές παρτιτούρες. Και γι αυτό και επικρατεί και μια σύγχυση, που όπως είπα αν ρωτήσεις 10 ανθρώπους θα λάβεις 10 απαντήσεις.

Αν είναι να κρατήσεις κάτι από όλο αυτό το σεντόνι, κράτα το εξής:
Είτε μετράμε "beats ανά λεπτό" είτε μετράμε "κεράσια ανά λεπτό", εφόσον μετράμε πάντα με τον ίδιο τρόπο και μπορούμε με βάση αυτό που μετράμε να υπολογίσουμε την αλλαγή που χρειάζεται να κάνουμε στην ταχύτητα αναπαραγωγής ενός κομματιού για να ταιριάξει με ένα άλλο, τότε δεν μας καίγεται καρφί τι τιμή έχει αυτό το νούμερο ή αν τελικά είναι "φράουλες ανά λεπτό" και δεν το ξέραμε!
:)
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 1:14 am
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Εγω τόσα χρόνια γνωρίζω αυτό που έγραψες και εσύ πιο οανω ότι τα bpm τα μετράει ο μετρονόμος... ο άλλος μου έκαψε τον εγκέφαλο για τους ρυθμούς... έχει δύο μέρες τώρα μιλάω με τους μουσικούς που συνεργάζομαι στους γάμους και με ρωτάνε και αυτοί το ίδιο... τι σχέση έχει αν ένα Ζεϊμπέκικο είναι 9/8 αφού υπάρχουν αργά και γρήγορα Ζεϊμπέκικα... δηλαδή αυτό που μου λένε και αυτοί ειναινοτι δεν παίζει ρόλο το 9/8 ... τωρα τι να σου πω ο άλλος Ι λέει μλκιες και τσάμπα μου καίει το μυαλό η κάτι ξέρει όπως λέει αυτός πάρα πάνω. Έχει μια βάση αυτά που λέει με αυτά που έγραψες πιο πάνω αυτά που μου λέει αλλά δεν ξέρω πραγματικά τι θέλει ακριβώς να μου εξηγήσει... τον ρωτάω και μου λέει δεν λέω σε κανέναν θα το γράψω σε βιβλίο κάποτε...

Όσο αφορά για το τι με πειράζει αν ένα πχ rock & roll είναι 180 η 90 ... απλός για ενημέρωση στης γνώσης μου πιο είναι σωστό...

Αλλά έχει συμβεί μια δυο φορές... να μου λέει ένα τραγούδι πχ 120 να το κάνω εγώ 60 και όταν πήγα να το αλλάξω με άλλο 60 τότε μου το έκανε το τραγούδι +15 ... αυτό που το εξηγείς τι λάθος μπορεί να έκανα?
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 1:46 am
lakis69PRO InfinityMember since 2011
ΥΓ... αυτό με πρόγραμμα μετρονόμος στο κινητό το είχα ξεχάσει καλά που μου το θύμισες... είχα κατεβάσει παλιά και το έσβησα... θα το δω αυτό με τα rock and roll με πρόγραμμα!
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 1:59 am
lakis69 wrote :
τον ρωτάω και μου λέει δεν λέω σε κανέναν θα το γράψω σε βιβλίο κάποτε...


Οοοκ. Χιλιάδες μουσικοί και συνθέτες ανά τον κόσμο δεν ξέρουν.. Αυτός ξέρει και θα το κάνει βιβλίο! Μάλιστα!

Τώρα: 9/8 σημαίνει στην κυριολεξία:
9 "beats" ανά μέτρο, κάθε "beat" έχει διάρκεια νότας ογδόου.
Για να μην μπερδευόμαστε (μιας και μιλάμε για BPM) όπου beat εσύ βάλε τη λέξη "νότα"
Οπότε, 9/8 σημαίνει: 9 νότες κάθε μέτρο, όπου κάθε νότα έχει διάρκεια ογδόου.
Η αλλιώς:
9 νότες διάρκειας ογδόου ανά μέτρο

Φυσικά αυτό είναι χρήσιμο μόνο για να διαβάσεις μουσική παρτιτούρα και να την παίξεις. Και φυσικά δεν σου λέει πόσο "γρήγορα" να παίξεις το κομμάτι.

lakis69 wrote :
Όσο αφορά για το τι με πειράζει αν ένα πχ rock & roll είναι 180 η 90 ... απλός για ενημέρωση στης γνώσης μου πιο είναι σωστό...


Για τα μισά/διπλά BPM εγώ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ το πάω με το πως ακούω το κομμάτι (γρήγορο/αργό)
Αλλά ΕΣΥ μπορείς να ανοίξεις τον BPM Editor, να βάλεις τον μετρονόμο να παίζει, και να δεις που σου κάθεται πιο σωστά.

lakis69 wrote :
Αλλά έχει συμβεί μια δυο φορές... να μου λέει ένα τραγούδι πχ 120 να το κάνω εγώ 60 και όταν πήγα να το αλλάξω με άλλο 60 τότε μου το έκανε το τραγούδι +15 ... αυτό που το εξηγείς τι λάθος μπορεί να έκανα?

Αυτό πρέπει να μας το γράψεις πιο αναλυτικά για να βρούμε το λάθος που έκανες..
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 2:01 am
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Θα προσπαθήσω να θυμηθώ πιο τραγούδι ήταν η είναι γιατί πρέπει να το έχει κάνει πιο πολλές φορές από μια και θα στο στείλω... γιατί και εγώ έχω την περιέργεια να δω τι λάθος έπαιξε. Απλός πάνω στην δουλειά βλέπεις κάτι αλλα δεν μπορείς να κάτσεις να δεις τι παίζει και μετά σπίτι από την κουράσει ξεχνάω πιο ήταν..

Ευχαριστώ για την κουβέντα ήταν χρήσιμη και για εμένα γιατί ο άλλος μου έκαψε το μυαλό... αλλα και για όλους νομίζω ήταν χρήσιμο αυτό το θέμα!
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 2:16 am
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Μόλις μέτρησα με τον μετρονόμο τα ροκ αν ρόλο τελικά είναι 180 ... εμένα με βολεύει να τα παίζω /2 στα 90 με βοηθάει στην ροή μου στο να τα κολλήσω με άλλα. Αν και τώρα που ξέρω ότι είναι 180 τόσο γρήγορα με βάζεις σε άλλες σκέψεις για την ροή μου .... αλλα αυτό είναι άλλο θέμα!
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 2:26 am
Γιατί κολλάς με το νούμερο;
Ένα νούμερο είναι..

Αν όλα σου τα 90άρια Rock είναι "180άρια" δεν θα αλλάξει τίποτα στο ποια κομμάτια μιξάρεις μεταξύ τους. Ούτε θα αλλάξει κάτι στη "ροή" σου... Απλά θα βλέπεις άλλα νούμερα και η μίξη θα είναι η ίδια αφού αυτό που πραγματικά παίζει ρόλο (η μουσική) παραμένει η ίδια.
Δεν θα σου ξεκλειδώσει ξαφνικά ένα διαφορετικό (και μάλιστα μισό/διπλάσιο) BPM καινούργιες τεχνικές μίξης. Ούτε θα σου ξεκλειδώσει "καινούργιες επιλογές μίξης" αν όλα τα κομμάτια από 90 γίνουν 180. Για το ένα/δύο κομμάτια που μπορεί να ήταν πριν 180 και να παραμείνουν 180 ενώ όλα τα άλλα ήταν 90 και έγιναν 180.. πολύ φασαρία για το τίποτα, και μάλλον τα 180 έπρεπε να ήταν 90 αρχικά.

Επίσης μου κάνει εντύπωση πως σε κομμάτια 90 BPM σου φαίνεται πιο σωστός ο μετρονόμος στα 180 BPM.
Χρησιμοποιείς μετρονόμο με "Dominant click" έτσι; Δηλαδή μετρονόμο που το πρώτο beat της τετράδας έχει άλλο ήχο. Γιατί αλλιώς αν δεν ξέρεις από μουσική, κινδυνεύεις απλά να πιάσεις τις 16ες νότες σαν beats.
Επίσης ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ μην εμπιστευτείς drummer για τα BPM ενός κομματιού. Θα σου απαντήσουν πόσες φορές χτυπούν μπότα το λεπτό. Θα ακούς νούμερα 300 BPM και θα τρελένεσαι.
Κι αυτό γιατί οι drummer μπορεί αντί για 150 όγδοες νότες στη μπότα να το γυρίσουν σε 300 δέκατες έκτες κρατώντας τον ίδιο ρυθμό. (Double petal χονδρικά) Μπορεί ο drummer να χτυπάει πλέον 300 φορές την μπότα το λεπτό, αλλά ο μετρονόμος εξακολουθεί και μετράει όπως πριν.

Τέλος για να είμαστε ειλικρινής, τα πιο παράξενα tempo, time signatures, alternating time signatures κτλ θα τα βρεις στην rock. :P
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 7:55 am
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Κατέβασα έναν μετρονόμο στο κινητό δεν πρόσεξα αυτό που μου έγραψες ... αν και να πω την αλήθεια δε το πολύ καταλαβα .

Όταν λέω για ροή εννοώ το εξής...
Δεν μιλάω για ροή στο να παίζω ίδια είδη μουσικής πχ ροκ εν ρόλο με ροκ εν ρολλ αλλά...

αν ένα τραγούδι στα πραγματικά του bpm είναι 180 και εγώ το έχω στα 90.... και το έκανα αλλαγή με ένα άλλο είδος τραγουδιού που στα πραγματικά του bpm είναι 90... με βάζει σε σκέψεις ότι πήγα από ένα αργό τραγούδι 90 bpm αλλαγή σε ένα πολύ γρήγορο που είναι κανονικά 180 και εγώ το είχα 90... δεν είναι λάθος αυτό?

Να γίνω πιο συγκεκριμένος αν και έχεις καταλάβει τι λέω αλλά ένα παράδειγμα...

Φωτιά με φωτιά, η πιο ωραία στην Ελλάδα , πάρτι στο νησί, μακαρενα (οχι την ορίτζιναλ) αυτά είναι από 85 έως 92 pbm και μετά λες πάμε να κάνουμε ένα χαμουλι και βάζεις ροκ αν ρολλ που είναι 180 και με /2 είναι 90. Εκεί τώρα με προβληματίζει η σκέψη της ροής μου .
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 6:35 pm
ΓΙΑΤΙ σε προβληματίζει δεν καταλαβαίνω..
Η μουσική δεν είναι για να κυνηγάμε αριθμούς. Και οι αριθμοί δεν είναι εκεί για να μας λένε τι να κάνουμε.
Αν στο αυτί σου και στην διάθεση του κόσμου η αλλαγή δουλεύει, τι σημασία έχει αν τα BPM είναι 90 ή 180;
Νομίζεις οτι αυτός που χορεύει θα πει "WOW πάμε να χορέψουμε στα 180 τώρα" ;;;
Ή είδες κανένα άνθρωπο ποτέ να χορεύει Rock N Roll σαν να τον έβαλες στην πρίζα (γιατί κάπως έτσι μοιάζει ο χορός στα 180 BPM "four to the floor")

Αυτό προσπαθώ να σου εξηγήσω απ' την αρχή. Ένα αυτοκίνητο κινείται με μια συγκεκριμένη ταχύτητα στην Εθνική Οδό.
Παίζει ρόλο αν η "πραγματική του ταχύτητα" είναι 120 χιλιόμετρα την ώρα ή αν είναι 74.56 μίλια την ώρα από την στιγμή που η ταχύτητα ΕΙΝΑΙ Η ΙΔΙΑ ανεξάρτητα από το πως την μετράς;
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 9:48 pm
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Ναι ρε αγόρι μου το κατάλαβα αυτό... απλός θέλω να ξέρω πως πραγματικά είναι τα πράγματα... αν ένα τραγούδι είναι 180 θέλω απλός να το ξέρω για να κατανοήσω... συμφωνώ σε αυτά που κες και πότε κάνεις δεν μου έκανε ποτέ παράπονο ότι α γιατί έβαλες αυτό που είναι 90 και μετά το άλλο που είναι 115 ... απλός μου αρέσει να ξέρω τα πράγματα έτσι όπως είναι και όχι όπως μας βολεύει... με βάζει σε σκέψεις να ξέρω κάτι πως είναι και μπορεί να ανακαλύψω κάτι που πριν δε το έκανα και να γίνει πιο γουαουυυυ από πριν . Η μουσική έχει κάποιους κανόνες με τα bpm, ρυθμό, κλειδιά κτλ ... δεν σημαίνει ότι εμείς πρέπει να τα κάνουμε όπως μας βολεύει εμάς... μπορεί να υπάρχει κάτι που δεν μας βόλευε τόσο καιρό αλλα αν ανακαλύψεις κάτι νέο, μπορεί ξαφνικά να βολέψει κάτι άλλο καλύτερο!
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 10:27 pm
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Και να συμπληρώσω ότι... το έτσι με βολεύει φταίει στης μέρες μας το να παίζει ο κάθε πιτσιρικάς ότι νανε και να νομίζει ότι παίζει σωστά και είναι κάποιος σπουδαίος
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 10:35 pm
Πέφτεις στην ίδια λούμπα συνέχεια.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ το "πραγματικά"
Το κομμάτι είναι όπως το ακούς. Αυτό είναι το μόνο "πραγματικό".
Το πως μπορεί να γραφτεί αυτό που ακούς σε μία μουσική παρτιτούρα είναι απλά μια απεικόνιση. Και σου εξήγησα ήδη οτι ακόμα κι εκεί (στην απεικόνιση) ο καθένας κάνει οτι τον βολεύει.

Εκτός κι αν μπορείς να βρεις τους δημιουργούς των κομματιών από τα 50's και τους ρωτήσεις σε τι BPM έγραψαν τα κομμάτια τους, δεν υπάρχει 100% ασφαλής τρόπος να "ξέρεις" την "πραγματικότητα"
Κι αυτό αν ζουν ακόμα κι αν θυμούνται και οι ίδιοι.
Αυτό που προσπαθώ εδώ και μέρες να σου πω είναι οτι ΔΕΝ υπάρχει κάτι απόλυτο.
Και ακόμα και οι κανόνες της μουσικής θεωρίας σε πολλές περιπτώσεις "σπάνε"
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 10:37 pm
Τελευταία δημοσίευση, πραγματικά:

Η μουσική έχει κανόνες που αλλάζουν συνέχεια.
Από το πόσες νότες υπάρχουν, από το πως τις γράφουμε, από τι κανόνες ακολουθούν, από τι συχνότητα κουρδίζουμε μια νότα κ.ο.κ.
Όλοι αυτοί οι κανόνες αλλάζουν με τα χρόνια. Η δημιουργία της μουσικής είναι κάτι παραπάνω από μαθηματικά και κανόνες.

Αν θες να καταλάβεις καλύτερα και να ανακαλύψεις περισσότερα γύρω από το τι μπορείς να μιξάρεις με τι και τι αλλαγές μπορείς να κάνεις, ξέχνα τα BPM.
Κοίτα τις μουσικές υπογραφές (ρυθμός)
Αυτές θα σε βοηθήσουν υπό προϋποθέσεις να μιξάρεις κομμάτια και γένη που θεωρητικά δεν μιξάρονται μεταξύ τους.
Για παράδειγμα να μιξάρεις ρυθμούς 3/4 με ρυθμούς 4/4
Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από το αν τα "πραγματικά" (έτσι όπως τα εννοείς εσύ) BPM είναι 90 ή 180 ή 360
Εκεί μπορεί να ανακαλύψεις κάτι. Με τα BPM όχι.

Edit: Και επίσης μπορεί να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τις αλλαγές σου σε κομμάτια με πολύπλοκες υπογραφές. Για παράδειγμα, είναι 100% εφικτό να κάνεις beatmatch σε ζεϊμπέκικα.
Αρκεί να συγχρονίσεις ολόκληρα τα μέτρα και όχι απλά τα beats (και αυτό δεν έχει να κάνει με την ταχύτητα/BPM αλλά με το phrasing)
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 10:45 pm
lakis69PRO InfinityMember since 2011
Γιώργο... κάποια πράγματα που μου γράφεις αλλά και κάποια πράγματα που γράφω τα ξέρω.... αλλα κάνω τον χαζο γιατί θέλω να καταλάβουν κάποιοι που δεν ξέρουν από τα είδη της μουσικής και παίζουν μόνο με τα bpm.... ότι δεν παίζουμε έτσι όπως μας βολεύει.... δεν μπορεί ο άλλος να έχει ένα deep house 120 bpm και να το κάνει /2 και να μου λέει ωραία μπαλάντα το βάζω με τα 60 bpm .... με την κουβέντα μας αυτοί... προσπαθώ να δώσω να καταλάβουν κάποιοι ότι παίζουμε με κάποιους κανόνες μουσικής... η αρμονική μιξι έχει 3 κανόνες.... ίδια είδη μουσικής, ίδια bpm και ίδιο κλειδί... και μετά εννοείτε είναι η ροή... αν ένα τραγούδι είναι 120 είναι 120 ...

Βέβαια το θέμα ξεκίνησε γιατί ο άλλος κου έκαψε το μυαλό με τους ρυθμούς αλλά εκμεταλλεύτηκα λίγο την κουβέντα μας μήπως καιιιι... ανοίξουν τα μάτια κάποιον... και εννοείται ότι και εγώ κατανόησα αρκετά από την κουβέντα μας !
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 10:47 pm
Προσωπικά δεν συμπεραίνω το είδος της μουσικής (μπαλάντα) από την ταχύτητα του.
Και για να είμαστε και 100% σωστοί, πολλές μπαλάντες έχουν ταχύτητα 135 BPM χαλαρά..

Συμφωνώ οτι το να κόβεις στην μέση κομμάτι 120 BPM "four to the floor" δεν είναι και το πιο λογικό πράγμα να κάνεις.
Από εκεί και πέρα ένα Deep House δύσκολα θα το μιξάρεις με μπαλάντα, ότι νούμερο κι αν κάνεις τα BPM κι αυτό δεν έχει να κάνει με το νούμερο των BPM αλλά με την δομή των κομματιών.
Είτε πεις οτι το house είναι 60BPM και η μπαλάντα 67.5, είτε πεις οτι το house είναι 120 και η μπαλάντα 135, ο καθοριστικός παράγοντας είναι ο ρυθμός\δομή (time singature) και όχι τα BPM.

Over & out! :)
 

Posted Tue 20 Feb 24 @ 11:00 pm
61%