Μπορώ με σύστημα ασύρματο In-Ear Monitor να στείλω ασύρματα σε ενεργό ηχείο?
Δηλαδή αντί να κουμπώσω τις ψείρες στον δέκτη, να βάλω καλώδιο ήχου και να έχω ασύρματα μουσική σε ένα ηχείο?
Δηλαδή αντί να κουμπώσω τις ψείρες στον δέκτη, να βάλω καλώδιο ήχου και να έχω ασύρματα μουσική σε ένα ηχείο?
Posted Sun 04 Feb 24 @ 12:31 am
Μπορείς, αλλά με μερικούς περιορισμούς.
1) Πρέπει να είναι καλό το ασύρματο σύστημα.
Γιατί το πιο οικονομικά συστήματα συνήθως έχουν προβλήματα στη διαμόρφωση του σήματος από 60Hz και κάτω. Που σημαίνει οτι το "βαθύ μπάσο" και τα sub ψιλουποφέρουν.
Οι πιο καλοί πομποδέκτες λύνουν αυτό το θέμα, αλλά κοστίζουν σχεδόν τα διπλά
2) Για 9 στους 10 δέκτες πρέπει να έχεις το νου σου στις μπαταρίες του δέκτη. Ανάλογα με τις καταστάσεις, ένα καλό set επαναφορτιζόμενες Enerloop PRO βγάζει περίπου 4 ώρες.
3) Αν χρειαστεί να στείλεις σε 2 ηχεία (stereo) τότε προφανώς θα χρειαστείς και δεύτερο δέκτη
Συμπέρασμα: Σαν λύση "ανάγκης" ναι μπορεί να γίνει. Αλλά σαν μία "μόνιμη" λύση (κάτι που κάνεις συνέχεια) είναι κακή ιδέα.
Υπάρχουν κάποια προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για αυτή τη δουλειά. Που για "μόνιμη" λύση συμφέρουν από όλες τις απόψεις
1) Πρέπει να είναι καλό το ασύρματο σύστημα.
Γιατί το πιο οικονομικά συστήματα συνήθως έχουν προβλήματα στη διαμόρφωση του σήματος από 60Hz και κάτω. Που σημαίνει οτι το "βαθύ μπάσο" και τα sub ψιλουποφέρουν.
Οι πιο καλοί πομποδέκτες λύνουν αυτό το θέμα, αλλά κοστίζουν σχεδόν τα διπλά
2) Για 9 στους 10 δέκτες πρέπει να έχεις το νου σου στις μπαταρίες του δέκτη. Ανάλογα με τις καταστάσεις, ένα καλό set επαναφορτιζόμενες Enerloop PRO βγάζει περίπου 4 ώρες.
3) Αν χρειαστεί να στείλεις σε 2 ηχεία (stereo) τότε προφανώς θα χρειαστείς και δεύτερο δέκτη
Συμπέρασμα: Σαν λύση "ανάγκης" ναι μπορεί να γίνει. Αλλά σαν μία "μόνιμη" λύση (κάτι που κάνεις συνέχεια) είναι κακή ιδέα.
Υπάρχουν κάποια προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για αυτή τη δουλειά. Που για "μόνιμη" λύση συμφέρουν από όλες τις απόψεις
Posted Sun 04 Feb 24 @ 3:44 pm
Σαν λύση ανάγκης ρώτησα όντως....
Πάντως το "βαθύ μπάσο" δεν το χρειάζομαι ιδιαίτερα, γιατί την συγκεκριμένη συνδεσμολογία την θέλω για περιφερειακά ηχεία πολύ μακριά, δεν ξέρω βέβαια τι εμβέλειες παίζουν σε αυτά τα συστήματα ή αν "πρέπει" να πάρω αυτόνομο ασύρματο σύστημα μετάδοσης ήχου(που λογικά είναι ακριβώς γι'αυτό σχεδιασμένο και θα καλύπτει μεγάλες αποστάσεις).
Ενοικίαση τέτοιου συστήματος μπορεί να γίνει?
Χρόνια που συνεργάζομαι με κανά 2 εταιρείες ενοικίασης ήχου κτλ(σε μεγάλες εκδηλώσεις για να μην στήνω εγώ ήχο) δεν έχω δει ή ακούσει ή να προτείνουν μόνοι τους τέτοιο σύστημα.
Όπου και αν έχει χρειαστεί να στήσουν, ανεξαρτήτου απόστασης, πάντα ενσύρματα.
Και σκέφτομαι:
Παρόλο που έχω "πολλά-πάρα πολλά" μέτρα καλώδια, αξίζει ένα τέτοιο σύστημα ή καλό IEM ή να επενδύσω σε ακόμα περισσότερα μέτρα καλωδίου?
Πάντως το "βαθύ μπάσο" δεν το χρειάζομαι ιδιαίτερα, γιατί την συγκεκριμένη συνδεσμολογία την θέλω για περιφερειακά ηχεία πολύ μακριά, δεν ξέρω βέβαια τι εμβέλειες παίζουν σε αυτά τα συστήματα ή αν "πρέπει" να πάρω αυτόνομο ασύρματο σύστημα μετάδοσης ήχου(που λογικά είναι ακριβώς γι'αυτό σχεδιασμένο και θα καλύπτει μεγάλες αποστάσεις).
Ενοικίαση τέτοιου συστήματος μπορεί να γίνει?
Χρόνια που συνεργάζομαι με κανά 2 εταιρείες ενοικίασης ήχου κτλ(σε μεγάλες εκδηλώσεις για να μην στήνω εγώ ήχο) δεν έχω δει ή ακούσει ή να προτείνουν μόνοι τους τέτοιο σύστημα.
Όπου και αν έχει χρειαστεί να στήσουν, ανεξαρτήτου απόστασης, πάντα ενσύρματα.
Και σκέφτομαι:
Παρόλο που έχω "πολλά-πάρα πολλά" μέτρα καλώδια, αξίζει ένα τέτοιο σύστημα ή καλό IEM ή να επενδύσω σε ακόμα περισσότερα μέτρα καλωδίου?
Posted Sun 04 Feb 24 @ 9:22 pm
Όλα είναι σχετικά.
Για μια εταιρεία ενοικιάσεων η φασαρία του wireless είναι μεγαλύτερη από τη φασαρία του καλωδίου.
Ένα wireless σύστημα πρέπει να είναι φορτισμένο, να ελέγχεται οτι στην περιοχή που θα χρησιμοποιηθεί δεν θα δεχτεί παρεμβολές, οτι οι δέκτες έχουν οπτική επαφή, οτι οι μπαταρίες επαρκούν για την διάρκεια της εκδήλωσης, οτι η εμβέλεια του συστήματος θα επαρκεί στην πράξη κτλ
Αντίθετα, το καλώδιο το "τρέχεις" και ξεμπερδεύεις.
Επίσης σε καλό πομποδέκτη IEM δεν επενδύεις για να τον χρησιμοποιήσεις (σαν λύση ανάγκης) για να στείλεις ασύρματα ήχο σε ηχείο. Επενδύεις αν τον χρειάζεσαι, δηλαδή αν χρησιμοποιείς ΙΕΜ.
Tα 600-700 ευρώ και πάνω που έχουν οι καλοί πομποδέκτες IEM δεν είναι λίγα χρήματα για να επενδύσεις σε κάτι που θα το χρησιμοποιείς μια στο τόσο για άλλο σκοπό από αυτό που κανονικά προορίζεται.
Τα 600-700 ευρώ τα δίνεις για να έχεις εσύ καλό/σωστό ήχο στα αυτιά σου, και φυσικά για να χρησιμοποιείς τον πομποδέκτη ΚΑΘΕ φορά που παίζεις μουσική.
Τέλος για εξειδικευμένο σύστημα, απλά δεν υπάρχουν πολλές καλές επιλογές.
Τα περισσότερα εξειδικευμένα συστήματα ασύρματης μετάδοσης είναι σχεδιασμένα γύρω από τον χώρο της τηλεόρασης (audiovisual applications). Αυτό σημαίνει οτι συνήθως κάνουν το ανάποδο από αυτό που θέλεις εσύ να κάνεις. Ο πομπός είναι φορητός και ο δέκτης σταθερή συσκευή.
Εσύ θες το αντίθετο, ο πομπός να είναι σταθερή συσκευή και οι δέκτες είτε σταθερές είτε φορητές συσκευές.
Για ασύρματη μετάδοση PA ήχου, μόνο η ALTO είχε παρουσιάσει μια αξιοπρεπή λύση πριν από κάποια χρόνια. Όμως η ALTO από μόνη της σαν εταιρεία, αν και μέλος της inMusic, είναι μια μικρή εταιρεία με entry level προϊόντα, οπότε το προϊόν δεν περπάτησε ιδιαίτερα.
Επίσης σαν ένα από τα πρώτα συστήματα αυτού του είδους είχε κι αυτό τα θεματάκια του. Και χωρίς τις ανάγκες να σπρώχνουν τις εξελίξεις, δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα.
Σημείωση:
Στα μεγάλα PA (Touring Industry) δεν υπάρχουν αυτοενισχυόμενα ηχεία πουθενά, ούτε για δείγμα.
Οπότε ενώ τα IEM και τα ασύρματα μικρόφωνα βελτιώνονται συνεχώς, χωρίς το "demand" η ασύρματη μετάδοση "main/PA" ήχου παραμένει μια υποαναπτυγμένη κατηγορία. Η τεχνολογία υπάρχει μεν (ίδια με τα ΙΕΜ) αλλά είτε δεν συμφέρει, είτε δεν χρειάζεται, κι έτσι δεν έχουμε πολλά προϊόντα που να κάνουν αυτή τη δουλειά.
Υ.Γ.:
Η εμβέλεια είναι επίσης ένα σχετικό πράγμα.
Για IEM και μικρόφωνα, οτιδήποτε πάνω από 20-30 μέτρα πραγματική εμβέλεια είναι περιττό.
Προσωπικά με τα IEM που έχω πιάνω αξιόπιστα μέχρι 20 μέτρα. Βέβαια έχει τύχει να δουλεύουν και στα 50 μέτρα, αλλά αυτός δεν είναι ο κανόνας. Στην ασύρματη μετάδοση ΙΕΜ/μικροφώνων, επειδή το σήμα έχει χαμηλή ένταση, ακόμα και δυνατοί άνεμοι μπορούν να το επηρεάσουν.
Τα καλά IEM ισχυρίζονται από 50 μέχρι βαριά 80 μέτρα πραγματική εμβέλεια χωρίς εμπόδια, και συνήθως τα καταφέρνουν. Αλλά ΧΩΡΙΣ ενδιάμεσα εμπόδια.
Στην πράξη αυτό που ενδιαφέρει τα καλά ΙΕΜ είναι να μπορούν στα πρώτα 20-30 μέτρα ακόμα και με εμπόδια να μεταδώσουν τον ήχο καθώς αυτή είναι η αναμενόμενη χρήση τους στο 99,9% των περιπτώσεων.
Για μια εταιρεία ενοικιάσεων η φασαρία του wireless είναι μεγαλύτερη από τη φασαρία του καλωδίου.
Ένα wireless σύστημα πρέπει να είναι φορτισμένο, να ελέγχεται οτι στην περιοχή που θα χρησιμοποιηθεί δεν θα δεχτεί παρεμβολές, οτι οι δέκτες έχουν οπτική επαφή, οτι οι μπαταρίες επαρκούν για την διάρκεια της εκδήλωσης, οτι η εμβέλεια του συστήματος θα επαρκεί στην πράξη κτλ
Αντίθετα, το καλώδιο το "τρέχεις" και ξεμπερδεύεις.
Επίσης σε καλό πομποδέκτη IEM δεν επενδύεις για να τον χρησιμοποιήσεις (σαν λύση ανάγκης) για να στείλεις ασύρματα ήχο σε ηχείο. Επενδύεις αν τον χρειάζεσαι, δηλαδή αν χρησιμοποιείς ΙΕΜ.
Tα 600-700 ευρώ και πάνω που έχουν οι καλοί πομποδέκτες IEM δεν είναι λίγα χρήματα για να επενδύσεις σε κάτι που θα το χρησιμοποιείς μια στο τόσο για άλλο σκοπό από αυτό που κανονικά προορίζεται.
Τα 600-700 ευρώ τα δίνεις για να έχεις εσύ καλό/σωστό ήχο στα αυτιά σου, και φυσικά για να χρησιμοποιείς τον πομποδέκτη ΚΑΘΕ φορά που παίζεις μουσική.
Τέλος για εξειδικευμένο σύστημα, απλά δεν υπάρχουν πολλές καλές επιλογές.
Τα περισσότερα εξειδικευμένα συστήματα ασύρματης μετάδοσης είναι σχεδιασμένα γύρω από τον χώρο της τηλεόρασης (audiovisual applications). Αυτό σημαίνει οτι συνήθως κάνουν το ανάποδο από αυτό που θέλεις εσύ να κάνεις. Ο πομπός είναι φορητός και ο δέκτης σταθερή συσκευή.
Εσύ θες το αντίθετο, ο πομπός να είναι σταθερή συσκευή και οι δέκτες είτε σταθερές είτε φορητές συσκευές.
Για ασύρματη μετάδοση PA ήχου, μόνο η ALTO είχε παρουσιάσει μια αξιοπρεπή λύση πριν από κάποια χρόνια. Όμως η ALTO από μόνη της σαν εταιρεία, αν και μέλος της inMusic, είναι μια μικρή εταιρεία με entry level προϊόντα, οπότε το προϊόν δεν περπάτησε ιδιαίτερα.
Επίσης σαν ένα από τα πρώτα συστήματα αυτού του είδους είχε κι αυτό τα θεματάκια του. Και χωρίς τις ανάγκες να σπρώχνουν τις εξελίξεις, δεν βελτιώθηκε ιδιαίτερα.
Σημείωση:
Στα μεγάλα PA (Touring Industry) δεν υπάρχουν αυτοενισχυόμενα ηχεία πουθενά, ούτε για δείγμα.
Οπότε ενώ τα IEM και τα ασύρματα μικρόφωνα βελτιώνονται συνεχώς, χωρίς το "demand" η ασύρματη μετάδοση "main/PA" ήχου παραμένει μια υποαναπτυγμένη κατηγορία. Η τεχνολογία υπάρχει μεν (ίδια με τα ΙΕΜ) αλλά είτε δεν συμφέρει, είτε δεν χρειάζεται, κι έτσι δεν έχουμε πολλά προϊόντα που να κάνουν αυτή τη δουλειά.
Υ.Γ.:
Η εμβέλεια είναι επίσης ένα σχετικό πράγμα.
Για IEM και μικρόφωνα, οτιδήποτε πάνω από 20-30 μέτρα πραγματική εμβέλεια είναι περιττό.
Προσωπικά με τα IEM που έχω πιάνω αξιόπιστα μέχρι 20 μέτρα. Βέβαια έχει τύχει να δουλεύουν και στα 50 μέτρα, αλλά αυτός δεν είναι ο κανόνας. Στην ασύρματη μετάδοση ΙΕΜ/μικροφώνων, επειδή το σήμα έχει χαμηλή ένταση, ακόμα και δυνατοί άνεμοι μπορούν να το επηρεάσουν.
Τα καλά IEM ισχυρίζονται από 50 μέχρι βαριά 80 μέτρα πραγματική εμβέλεια χωρίς εμπόδια, και συνήθως τα καταφέρνουν. Αλλά ΧΩΡΙΣ ενδιάμεσα εμπόδια.
Στην πράξη αυτό που ενδιαφέρει τα καλά ΙΕΜ είναι να μπορούν στα πρώτα 20-30 μέτρα ακόμα και με εμπόδια να μεταδώσουν τον ήχο καθώς αυτή είναι η αναμενόμενη χρήση τους στο 99,9% των περιπτώσεων.
Posted Mon 05 Feb 24 @ 9:59 am
Ε τότε καταλήγουμε στην πιο "αξιοπρεπή"λύση του καλωδίου.
Επενδύω σε ακόμα περισσότερα μέτρα καλωδίου ώστε να υπάρχει:
-Κόστος πολύ χαμηλότερο από κάποιο ασύρματο σύστημα
-"Εμβέλεια"οπουδήποτε θα έπιανε ένα τέτοιο σύστημα
-Καμμία πιθανότητα παρεμβολών/απώλεια σήματος
- Σχεδόν καμμία ιδιαίτερη ρύθμιση, πέρα από το να μην ενοχλούν/εμποδίζουν/είναι επικίνδυνα από μη ορατότητα στο πάτωμα
-Δεν υπάρχει άγχος/έννοια για μπαταρίες και λοιπά συναφή
(Με DI τι απόσταση μπορεί να φύγει ένα XLR?
Και τι απόσταση μπορεί να καλύψει ένα SPEAKON?)
Επενδύω σε ακόμα περισσότερα μέτρα καλωδίου ώστε να υπάρχει:
-Κόστος πολύ χαμηλότερο από κάποιο ασύρματο σύστημα
-"Εμβέλεια"οπουδήποτε θα έπιανε ένα τέτοιο σύστημα
-Καμμία πιθανότητα παρεμβολών/απώλεια σήματος
- Σχεδόν καμμία ιδιαίτερη ρύθμιση, πέρα από το να μην ενοχλούν/εμποδίζουν/είναι επικίνδυνα από μη ορατότητα στο πάτωμα
-Δεν υπάρχει άγχος/έννοια για μπαταρίες και λοιπά συναφή
(Με DI τι απόσταση μπορεί να φύγει ένα XLR?
Και τι απόσταση μπορεί να καλύψει ένα SPEAKON?)
Posted Mon 05 Feb 24 @ 3:51 pm
Το πρόβλημα με τα καλώδια είναι πρωτίστως θέμα ασφάλειας, και όχι αν "ενοχλούν/φαίνονται"
Πέρα από τυχόν ζημιά σε δικό σου εξοπλισμό, ΔΕΝ ΘΕΣ να σκοντάψει ένα πεντάχρονο παιδάκι σε καλώδιο και να χτυπήσει. Μπορεί να μπλέξεις και εσύ και ο χώρος που είσαι (π.χ. κτήμα) πολύ άσχημα.
Γι αυτό τα καλώδια πρέπει πάντα να πάνε "γύρω γύρω" και να μην διασχίζουν περάσματα παρά μόνο μέσα σε ειδικά κανάλια (που επίσης πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές)
Το πόσο μακριά μπορεί να πάει το σήμα είναι σχετικό. Για XLR σήμα line out φτάνει τα 50 με 100 μέτρα πριν χρειαστεί έξτρα προενίσχυση, κάτι που είναι σχετικά εύκολο να κάνεις.
Για ενισχυμένο σήμα (ηχείων) το θέμα δεν είναι πόσα μέτρα μπορεί να ταξιδέψει, αλλά τι απώλειες θα έχεις. Όσο πιο μεγάλο το καλώδιο, τόσο περισσότερο θα χάσεις σε ισχύ. Με απλά λόγια, με 5/10 μέτρα καλώδιο θα πάρεις και τα 350W RMS του ηχείου σου. Με 100 μέτρα καλώδιο, όχι, και ΔΕΝ μπορείς να κάνεις τίποτα για αυτό.
Γι αυτό και στα μεγάλα PA (touring) οι ενισχυτές είναι πάντα κοντά στα ηχεία.
Επίσης όσο πιο μεγάλη απόσταση θες να ταξιδέψει το σήμα του ενισχυτή τόσο πιο μεγάλη διατομή πρέπει να έχουν τα καλώδια σου για να περιορίσεις όσο γίνεται τις απώλειες αλλά και το έξτρα φορτίο του ενισχυτή που παλεύει την έξτρα αντίσταση.
Τέλος κάτι που δεν βλέπω να σε απασχολεί (αλλά θα έπρεπε) είναι το delay.
Όσο πιο μεγάλο το καλώδιο και όσο πιο μακριά βάζεις τα ηχεία, τόσο μεγαλύτερο delay θα έχεις.
Αυτό από μόνο του δεν είναι πρόβλημα, αν όλα τα ηχεία είναι συγκεντρωμένα στην ίδια περίπου θέση.
Αν όμως βάλεις 2 ηχεία "μπροστά" (ας πούμε δεξιά/αριστερά από το booth) και ένα άλλο στα 30/40 μέτρα απέναντι, το τρίτο θα έχει ένα υπολογίσιμο delay σε σχέση με τα άλλα δύο.
Το πρόβλημα θα γίνεται έντονο στο σημείο εκείνο που η ένταση από τα 2 μπροστινά ηχεία θα είναι ίση με την ένταση του τρίτου. Όποιος έχει την ατυχία να βρίσκεται γύρω από αυτό το σημείο πραγματικά θα υποφέρει.
Επίσης το θέμα δεν είναι αν τα "πίσω" ηχεία θα είναι 1 ή 2.
Είναι καθαρά θέμα φυσικής. Σε κάποιο σημείο τα δύο σήματα θα συναντηθούν με ίδια ένταση, αλλά διαφορετικό χρόνο. Και το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό.
Σε μεγάλες εγκαταστάσεις (π.χ. μόνιμες εγκαταστάσεις σε μεγάλους χώρους) το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με DSP βάζοντας έξτρα delay στα ηχεία που φτάνουν "πρώτα", ώστε να φτάνουν όλα μαζί. Όμως ο χρόνος delay μετριέται/υπολογίζεται από μηχανήματα, και όχι "με το αυτί"
Οπότε θέλει προσοχή όταν βάζεις έξτρα ηχεία μακριά και "κοιτάνε" τον ίδιο χώρο.
Πέρα από τυχόν ζημιά σε δικό σου εξοπλισμό, ΔΕΝ ΘΕΣ να σκοντάψει ένα πεντάχρονο παιδάκι σε καλώδιο και να χτυπήσει. Μπορεί να μπλέξεις και εσύ και ο χώρος που είσαι (π.χ. κτήμα) πολύ άσχημα.
Γι αυτό τα καλώδια πρέπει πάντα να πάνε "γύρω γύρω" και να μην διασχίζουν περάσματα παρά μόνο μέσα σε ειδικά κανάλια (που επίσης πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές)
Το πόσο μακριά μπορεί να πάει το σήμα είναι σχετικό. Για XLR σήμα line out φτάνει τα 50 με 100 μέτρα πριν χρειαστεί έξτρα προενίσχυση, κάτι που είναι σχετικά εύκολο να κάνεις.
Για ενισχυμένο σήμα (ηχείων) το θέμα δεν είναι πόσα μέτρα μπορεί να ταξιδέψει, αλλά τι απώλειες θα έχεις. Όσο πιο μεγάλο το καλώδιο, τόσο περισσότερο θα χάσεις σε ισχύ. Με απλά λόγια, με 5/10 μέτρα καλώδιο θα πάρεις και τα 350W RMS του ηχείου σου. Με 100 μέτρα καλώδιο, όχι, και ΔΕΝ μπορείς να κάνεις τίποτα για αυτό.
Γι αυτό και στα μεγάλα PA (touring) οι ενισχυτές είναι πάντα κοντά στα ηχεία.
Επίσης όσο πιο μεγάλη απόσταση θες να ταξιδέψει το σήμα του ενισχυτή τόσο πιο μεγάλη διατομή πρέπει να έχουν τα καλώδια σου για να περιορίσεις όσο γίνεται τις απώλειες αλλά και το έξτρα φορτίο του ενισχυτή που παλεύει την έξτρα αντίσταση.
Τέλος κάτι που δεν βλέπω να σε απασχολεί (αλλά θα έπρεπε) είναι το delay.
Όσο πιο μεγάλο το καλώδιο και όσο πιο μακριά βάζεις τα ηχεία, τόσο μεγαλύτερο delay θα έχεις.
Αυτό από μόνο του δεν είναι πρόβλημα, αν όλα τα ηχεία είναι συγκεντρωμένα στην ίδια περίπου θέση.
Αν όμως βάλεις 2 ηχεία "μπροστά" (ας πούμε δεξιά/αριστερά από το booth) και ένα άλλο στα 30/40 μέτρα απέναντι, το τρίτο θα έχει ένα υπολογίσιμο delay σε σχέση με τα άλλα δύο.
Το πρόβλημα θα γίνεται έντονο στο σημείο εκείνο που η ένταση από τα 2 μπροστινά ηχεία θα είναι ίση με την ένταση του τρίτου. Όποιος έχει την ατυχία να βρίσκεται γύρω από αυτό το σημείο πραγματικά θα υποφέρει.
Επίσης το θέμα δεν είναι αν τα "πίσω" ηχεία θα είναι 1 ή 2.
Είναι καθαρά θέμα φυσικής. Σε κάποιο σημείο τα δύο σήματα θα συναντηθούν με ίδια ένταση, αλλά διαφορετικό χρόνο. Και το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό.
Σε μεγάλες εγκαταστάσεις (π.χ. μόνιμες εγκαταστάσεις σε μεγάλους χώρους) το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με DSP βάζοντας έξτρα delay στα ηχεία που φτάνουν "πρώτα", ώστε να φτάνουν όλα μαζί. Όμως ο χρόνος delay μετριέται/υπολογίζεται από μηχανήματα, και όχι "με το αυτί"
Οπότε θέλει προσοχή όταν βάζεις έξτρα ηχεία μακριά και "κοιτάνε" τον ίδιο χώρο.
Posted Tue 06 Feb 24 @ 2:13 am