Quick Sign In:  

Forum: Greek Forum

Topic: rca σε TR ήTRS
Την συμβουλη σας ξανα (σορρυ , δεν θελω να καταντησω βαρετος). Τα ηχεια μου εχουν υποδοχη μονο Combo input XLR/jack 6.3 mm balanced αλλα οχι RCA. Η κονσολα (DDJ ERGO) εχει μονο εξοδο RCA. Για να ειναι σωστος ο ηχος, για να μην παω απο RCA σε XLR, αν βγω απο την κονσολα με RCA και παω σε 6.3mm, θα χρησιμοποιησω TR (MONO) ή TRS (STEREO)? (αν τα λεω σωστα) Η αποσταση μεταξυ κονσολας - ηχειων θα ειναι μικρη
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 9:47 am
PANOSVPRO InfinityMember since 2007
ο σωστος τροπος ειναι με di unbalanced to balanced
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 9:59 am
Κατ' αρχήν:
TS = Tip/Sleeve
TRS = Tip/Ring/Sleeve
Υπάρχουν και βύσματα "TRRS" με διπλό δαχτυλίδι (συνήθως για κινητά ή για συσκευές που βγάζουν έξοδο αναλογικού video π.χ. βιντεοκάμερες 5ετίας/10ετίας)

Από μόνο του το TS ή TRS δεν σημαίνει μονοφωνικός ή στερεοφωνικός ήχος. Δείχνει μόνο πόσες (και ποιες) επαφές έχει το βύσμα.

Στην ερώτηση σου τώρα:
Τα ηχεία σου περιμένουν σήμα Balanced. Με λίγα λόγια περιμένουν οτι στο pin 1 του XLR (ή το Sleeve για TRS) θα βρίσκεται η γείωση, στο pin 2 (ή το Tip για TRS) θα βρίσκεται το θετικό σήμα, και στο pin 3 (ή το Ring για TRS) θα βρίσκεται το αρνητικό.

Το σήμα balanced μεταφέρει και το θετικό και το αρνητικό σήμα ταυτόχρονα. Συγκρίνοντας τα δύο σήματα μεταξύ τους μπορεί να βρει παραμορφώσεις (θόρυβο) που δημιουργήθηκε κατά τη μεταφορά του σήματος και να την εξαλήψει.

Το σήμα unbalanced ΔΕΝ έχει "αρνητικό" σήμα. Αντίθετα το ρόλο του αρνητικού σήματος τον παίζει η γείωση. Τα φθηνά καλώδια μετατροπής κάνουν ακριβώς αυτό. Ενώνουν το τα pin 1 και 3 (ή αλλιώς το Ring και το Sleeve) μεταξύ τους.

Η λύση αυτή "δουλεύει", αλλά το σήμα δεν είναι balanced.

Τι κερδίζεις με το balanced:
1) Απαλοιφή παρεμβολών. Αλλά αυτό δεν είναι ένα "ορατό" πλεονέκτημα όταν το μήκος του καλωδίου είναι κάτω 3-4 μέτρα.
2) Αλλάζεις προενίσχυση. Κάτι που σημαίνει οτι τα ηχεία σου θα είναι πιο δύσκολο να παραμορφώσουν ενώ θα παίζουν και λίγο πιο δυνατά.
Γιατί;
Γιατί η έξοδος unbalanced βγάζει λιγότερη τάση (volts) απ' ότι η έξοδος balanced. Και τα ηχεία σου ΕΙΝΑΙ σχεδιασμένα να δέχονται μεγαλύτερες τάσεις στην είσοδο.
Αυτό σημαίνει οτι το σήμα balanced που στέλνεις δεν διεγείρει σωστά τα ηχεία σου. Και επειδή για να κερδίσεις την ένταση που χάνεις σηκώνεις το gain, κάνεις το κύκλωμα πιο ευαίσθητο και πιο εύκολο να πικάρει.
Όλα τα σοβαρά κυκλώματα μετατροπής σήματος από unbalanced σε balanced χρειάζονται με κάποιον τρόπο να έχουν τροφοδοσία ρεύματος, ακριβώς για αυτό τον λόγο. Η μοναδική "εξαίρεση" είναι τα παθητικά DI όταν όμως ρίχνουν το σήμα από Line σε Mic (Low Z) level. Αν το σήμα πρέπει να παραμείνει σε line level (High Z) τότε χρειάζονται τροφοδοσία είτε με μπαταρία (9V συνήθως) είτε με phantom power (48V)
Υπάρχουν και συσκευές που τις λέμε D.I. αλλά δεν είναι, και κάνουν ακριβώς αυτή τη δουλειά. Μετατροπή μεταξύ balanced και unbalanced, και όλες τους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο απαιτούν εξωτερική τροφοδοσία ρεύματος.

Υ.Γ.: Τα γράφω όσο πιο απλοποιημένα μπορώ, οπότε είναι λογικό κάποια πράγματα που λέω να είναι "99%" έτσι και όχι "100%" έτσι. Το τελευταίο που θέλει κάποιος που δεν ξέρει καν τις βασικές διαφορές μεταξύ balanced και unbalanced σήματος είναι να μπλέξουμε και με dbu/dbV, consumer grade/pro grade output levels και άλλα τέτοια ωραία χαζά..
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 12:51 pm
Αααα. Και αν δεν έγινε σαφές από αυτά που έγραψα πιο πάνω, είτε πας από RCA σε καρφί (με αντάπτορα) είτε πας από RCA σε XLR (με αντάπτορα) το αποτέλεσμα θα είναι ακριβώς το ίδιο.
Το ηχείο σου περιμένει ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ σήμα balanced.
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 12:55 pm
εγώ (ως άσχετος με τα του ήχου) έχασα την μπάλα

τι είναι τα unbalanced και τι τα balanced?

εννοώ εγώ έχω ένα laptop που το συνδέω με τον controller (Pioneer DDJ RB) και αυτόν με RCA καλώδια με τον μίκτη του καταστήματος
χρειάζομαι και κάτι άλλο για καλύτερο (πιο σωστό) ήχο;
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 2:21 pm
Εσύ όχι. Εμείς μιλάμε για το τι γίνεται "από το μίκτη και μετά" ή αλλιώς "πριν τους ενισχυτές/ηχεία"
Στην περίπτωση σου επειδή παρεμβάλλεται ο μίκτης του μαγαζιού, δεν σε ενδιαφέρει. Αν ήθελες να καταργήσεις τον ενδιάμεσο μίκτη τότε ναι θα σε αφορούσε κι εσένα.

Και δεν είναι κακό να έχεις 5 γενικές γνώσεις γύρω από τον ήχο άμα δουλεύεις επαγγελματικά σαν DJ.
Προς θεού, δεν εννοώ να ξέρεις για DI, phantom power, κ.ο.κ.
Αλλά τουλάχιστον τι είναι balanced, τι unbalanced και ποια η διαφορά RCA με XLR θα έπρεπε να είναι κάτι που θα έπρεπε να θες να ξέρεις.
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 2:54 pm
ωραία thanks

δεν έχεις καθόλου άδικο για το "κράξιμο"
φυσικά και πρέπει να ξέρω, γι αυτό και τώρα τελευταία μπαίνω συχνότερα εδώ μέσα για να μαθαίνω πράγματα όσο μπορώ

γι αυτό και ρωτάω
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 3:07 pm
Σαφεστατος, Ευχαριστω πολυ
 

Posted Thu 23 Nov 23 @ 7:07 pm